Datum objave: 22. lipnja 2024.
Kategorija: Erasmus+

Ove nastavne godine, učenici Srednje strukovne škole u Makarskoj, započeli su avanturu koja je preobrazila ne samo njihov način učenja engleskog jezika, već i njihov pogled na svijet. Projekt Connecting Voices započeo je kao inicijativa za povezivanje učenika Srednje strukovne škole u Makarskoj s vršnjacima iz francuskojezične pokrajine Quebec u Kanadi.
Korištenjem platforme Worldchat Live Education, učenici su u redovitim online sastancima i razgovorima usavršavali svoje komunikacijske vještine na engleskom jeziku te razmjenjivali ideje, kulture, ali i recepte.
Naime, učenici su samostalno odlučili dodati dodir kulinarstva u svoje međunarodne interakcije. Inspirirani receptima koje su prikupili od svojih partnerskih učenika i preveli, udružili su se kako bi stvorili jedinstvenu dvojezičnu kanadsko-hrvatsku desertnu kuharicu. Od palačinki s javorovim sirupom do popularnih Timbitsa, svaki recept bio je priča za sebe, povezujući učenike s tradicijama i običajima druge zemlje. Na nastavi kuharstva, neke od recepata su i pripremali.
Nakon prve faze projekta, učenici su napravili evaluaciju i podijelili svoje dojmove i iskustva. Evaluacija je pokazala ne samo napredak u jezičnim vještinama, već i rast u samopouzdanju i međukulturnoj komunikaciji. Druga faza trajala je šest mjeseci, od siječnja do lipnja 2024.godine. U ovoj fazi, učenici su bili upareni s partnerskim učenicima iz Meksika i Tunisa, ali imali su i mogućnost samostalnog odabira partnera iz različitih zemalja i kultura. Tako su dobili priliku upoznati nove ljude, naučiti više o njihovom načinu života i stvoriti prijateljstva.
Za provođenje ovih aktivnosti koristila se već spomenuta platforma Worldchat Live Education, koja omogućuje sigurnu i jednostavnu komunikaciju. Teme za razgovor bile su unaprijed zadane, a sami razgovori su trajali od 15 minuta do čak sat i pol. Razgovori su se snimali radi sigurnosti i evaluacije. Nakon toga, učenici su dobili povratnu informaciju od svojih nastavnika o tome kako su se snašli u komunikaciji na engleskom jeziku, što su dobro napravili, što mogu poboljšati i što trebaju vježbati.
Međutim, projekt se suočio i s nekim izazovima kao što su tehnički problemi, velike razlike u vremenskim zonama, kulturne barijere i nedostatak povratne informacije od partnerskih učenika. No, unatoč tome, projekt je postigao značajne rezultate. Neki od njih su sljedeći:

  • učenici su poboljšali svoje jezične vještine na engleskom jeziku, posebno u području usmenog izražavanja, izgovora i tečnosti
  • učenici su razvili svoje međukulturne vještine, kao što su tolerancija, poštovanje, empatija i otvorenost prema drugim kulturama
  • učenici su pokazali veću motivaciju, zainteresiranost i uključenost u učenje jezika i predmeta
  • učenici su stekli nova prijateljstva i veze s vršnjacima iz drugih zemalja, koje planiraju održavati i nakon završetka projekta
  • nastavnici su unaprijedili svoje pedagoške vještine i metode, kao što su obrnuta učionica, digitalno pripovijedanje i formativno vrednovanje
  • nastavnici su razmijenili dobre prakse, iskustva i znanja s kolegama iz matične i drugih škola
  • škola je povećala svoju internacionalizaciju i vidljivost

Prema anketi koju su ispunili učenici nakon završetka projekta, 95 % njih izjavilo je da su poboljšali svoje vještine engleskog jezika, 86 % reklo je da su naučili nešto novo o različitim kulturama, a 74 % izrazilo je želju za nastavkom komunikacije s partnerskim učenicima.
Iako je projekt “Connecting Voices” službeno završio, njegov utjecaj tek počinje. Učenici su stekli ne samo znanje, već i prijatelje za cijeli život. Moglo bi se reći da ovo nije kraj, već samo početak njihovog globalnog putovanja.
Više o samom projektu možete saznati na web stranici projekta. Tamo se nalazi digitalna verzija hrvatsko-kanadske desertne kuharice, kao i videozapisi u kojima učenici pripremaju recepte.

Foodscape Minimal and Modern Cookbook, autor: Magdalena Antonini

Pročitajte još

Dani medijske pismenosti – Dezinformacije u eri novih medija

Dani medijske pismenosti – Dezinformacije u eri novih medija

Učenici 1. i  2. razreda zanimanja turističko-hotelijerski komercijalist s nastavnicom Marinelom Bušelić sudjelovali su u različitim aktivnostima, kojima su i ove godine u našoj školi obilježeni Dani medijske pismenosti. Dani medijske pismenosti projekt su Agencije za...

Preobrazba 2.0. ili kako je Grgur postao viralan

Preobrazba 2.0. ili kako je Grgur postao viralan

Kad se književna klasika spoji sa suvremenom tehnologijom, nastaje pravo čudo! Upravo se to dogodilo u literarnom radu Preobrazba 2.0. ili kako je Grgur postao viralan učenice 3. L razreda Angeline Harčević. Njezina kratka priča izabrana je među 20 najboljih...

Humanitarna akcija “Za obrok i znanje kroz malo odricanje”

Humanitarna akcija “Za obrok i znanje kroz malo odricanje”

"Za obrok i znanje kroz malo odricanje" Humanitarna akcija provedena je s ciljem pomoći djeci u Zambiji koja nemaju pristup osnovnoj prehrani i obrazovanju. Naša je inicijativa bila prikupljanje sredstava koja će omogućiti školsku prehranu djeci, čime im se daje...

Skip to content