Ove nastavne godine, učenici Srednje strukovne škole u Makarskoj, započeli su avanturu koja je preobrazila ne samo njihov način učenja engleskog jezika, već i njihov pogled na svijet. Projekt Connecting Voices započeo je kao inicijativa za povezivanje učenika Srednje strukovne škole u Makarskoj s vršnjacima iz francuskojezične pokrajine Quebec u Kanadi.
Korištenjem platforme Worldchat Live Education, učenici su u redovitim online sastancima i razgovorima usavršavali svoje komunikacijske vještine na engleskom jeziku te razmjenjivali ideje, kulture, ali i recepte.
Naime, učenici su samostalno odlučili dodati dodir kulinarstva u svoje međunarodne interakcije. Inspirirani receptima koje su prikupili od svojih partnerskih učenika i preveli, udružili su se kako bi stvorili jedinstvenu dvojezičnu kanadsko-hrvatsku desertnu kuharicu. Od palačinki s javorovim sirupom do popularnih Timbitsa, svaki recept bio je priča za sebe, povezujući učenike s tradicijama i običajima druge zemlje. Na nastavi kuharstva, neke od recepata su i pripremali.
Nakon prve faze projekta, učenici su napravili evaluaciju i podijelili svoje dojmove i iskustva. Evaluacija je pokazala ne samo napredak u jezičnim vještinama, već i rast u samopouzdanju i međukulturnoj komunikaciji. Druga faza trajala je šest mjeseci, od siječnja do lipnja 2024.godine. U ovoj fazi, učenici su bili upareni s partnerskim učenicima iz Meksika i Tunisa, ali imali su i mogućnost samostalnog odabira partnera iz različitih zemalja i kultura. Tako su dobili priliku upoznati nove ljude, naučiti više o njihovom načinu života i stvoriti prijateljstva.
Za provođenje ovih aktivnosti koristila se već spomenuta platforma Worldchat Live Education, koja omogućuje sigurnu i jednostavnu komunikaciju. Teme za razgovor bile su unaprijed zadane, a sami razgovori su trajali od 15 minuta do čak sat i pol. Razgovori su se snimali radi sigurnosti i evaluacije. Nakon toga, učenici su dobili povratnu informaciju od svojih nastavnika o tome kako su se snašli u komunikaciji na engleskom jeziku, što su dobro napravili, što mogu poboljšati i što trebaju vježbati.
Međutim, projekt se suočio i s nekim izazovima kao što su tehnički problemi, velike razlike u vremenskim zonama, kulturne barijere i nedostatak povratne informacije od partnerskih učenika. No, unatoč tome, projekt je postigao značajne rezultate. Neki od njih su sljedeći:
- učenici su poboljšali svoje jezične vještine na engleskom jeziku, posebno u području usmenog izražavanja, izgovora i tečnosti
- učenici su razvili svoje međukulturne vještine, kao što su tolerancija, poštovanje, empatija i otvorenost prema drugim kulturama
- učenici su pokazali veću motivaciju, zainteresiranost i uključenost u učenje jezika i predmeta
- učenici su stekli nova prijateljstva i veze s vršnjacima iz drugih zemalja, koje planiraju održavati i nakon završetka projekta
- nastavnici su unaprijedili svoje pedagoške vještine i metode, kao što su obrnuta učionica, digitalno pripovijedanje i formativno vrednovanje
- nastavnici su razmijenili dobre prakse, iskustva i znanja s kolegama iz matične i drugih škola
- škola je povećala svoju internacionalizaciju i vidljivost
Prema anketi koju su ispunili učenici nakon završetka projekta, 95 % njih izjavilo je da su poboljšali svoje vještine engleskog jezika, 86 % reklo je da su naučili nešto novo o različitim kulturama, a 74 % izrazilo je želju za nastavkom komunikacije s partnerskim učenicima.
Iako je projekt “Connecting Voices” službeno završio, njegov utjecaj tek počinje. Učenici su stekli ne samo znanje, već i prijatelje za cijeli život. Moglo bi se reći da ovo nije kraj, već samo početak njihovog globalnog putovanja.
Više o samom projektu možete saznati na web stranici projekta. Tamo se nalazi digitalna verzija hrvatsko-kanadske desertne kuharice, kao i videozapisi u kojima učenici pripremaju recepte.
Foodscape Minimal and Modern Cookbook, autor: Magdalena Antonini