Datum objave: 26. studenoga 2023.
Kategorija: Projekti | Vijesti

Drugi ciklus mobilnosti Erasmus+ projekta „Internacionalizirana škola – prepoznata škola“

Tri nastavnice strukovnih predmeta iz Srednje strukovne škole u Makarskoj, Branka Petrina, Nikolina Nola i Marinela Bušelić, sudjelovale su na drugom ciklusu mobilnosti Erasmus+ projekta Internacionalizirana škola – prepoznata škola, na sedmodnevnim tečajevima u Dublinu od 22. do 28. listopada. Projekt je dio Erasmus+ aktivnosti KA122 – kratkoročni projekti za mobilnost učenika i osoblja u odgoju i općem obrazovanju.

Više od 80 profesora iz 13 europskih zemalja na intenzivnim tečajevima ponovo se vratilo u školske klupe u prostorima National College of Ireland i usavršavalo uporabu engleskog jezika u svojim nastavnim predmetima, kao i korištenje inovativnih metoda u poučavanju uz svrsishodno korištenje digitalnih alata i umjetne inteligencije.

Nastavnica elektro grupe predmeta Branka Petrina pohađala je tečaj „English for Teachers“, nastavnica ekonomske grupe predmeta Nikolina Nola sudjelovala je na tečaju „Activate your English for Teaching“, dok je nastavnica ekonomske grupe predmeta Marinela Bušelić pohađala tečaj „Innovative Methodologies for Teaching and Learning“. Osim ova tri tečaja, u organizaciji English Matters održan je i četvrti tečaj, „ICT Maximising“.

Organizator English Matters u svim svojim tečajevima koristi pristup u poučavanju „Contexts4Content“ u kojemu se polazi se od pretpostavke da upoznajući ljude, mjesta, povijest, prirodu, arhitekturu, odnosno učenjem u svakodnevnim situacijama iz stvarnog života možemo obraditi bilo koji nastavni sadržaj, bez obzira o kojem se nastavnom predmetu radi. Pritom se kod učenika potiče kritičko razmišljanje i učenje temeljeno na rješavanju problema.

Na jezičnim tečajevima cilj je bio razvijanje kompetencija u engleskom jeziku u svakodnevnoj komunikaciji, kao i primjena jezika u predmetima struke. To je posebno važno i u obrazovnom sektoru Elektrotehnika i računalstvo gdje predaje nastavnica Branka Petrina, kao i u sektoru Turizma i ugostiteljstva u kojem predaje nastavnica Nikolina Nola. Učilo se o irskoj kulturi, jeziku, društvu i povijesti, surađivalo i sudjelovalo na radionicama i raspravama, usavršavala konverzacija i tehnika refleksije u unapređenju učenja i poučavanja.

Nastavnica Marinela Bušelić svih sedam dana usvajala je i vježbala inovativne metode u učenju i poučavanju. Metode kao što su CLIL metoda koja kombinira poučavanje sadržaja nastavnog predmeta s nastavom stranog jezika, posebno je izazovna sa stajališta ekonomske grupe predmeta u sektoru Turizam i ugostiteljstvo. Prakticirale su se i metoda kritičkog razmišljanja i suradničkog učenja u vrijeme razvoja i primjene umjetne inteligencije u obrazovanju, storytelling metoda, problemska nastava, origami kazalište, inovativni načini vrednovanja i davanja povratnih informacija učenicima, a proučavao se i model svrsishodnog korištenja digitalnih tehnologija u nastavi i digitalne kompetencije nastavnika.

Posebno je dragocjeno iskustvo senzorne sobe kao multisenzornog prostora koji se koristi kako bi učenicima s teškoćama senzorne integracije osigurali dodatnu senzornu stimulaciju ili reducirali senzorne podražaje. Uglavnom se koristi za djecu s poremećajem senzorne integracije ili poremećajem iz spektra autizma.

Sudionici svih tečajeva koristili su i metodu projektnog terenskog učenja temeljenog na zadacima koje su trebali riješiti ili istražiti. Mjesta na kojima su sudionici tečaja u praksi pokazali koliko su usvojili ovu metodu bile su brojne povijesne znamenitosti Dublina, National Gallery of Ireland, National Museum of Archeology, Trinity College, a posebno jedno od najljepših odredišta u Irskoj, prelijepi Glendalough. Prevedeno s irskog jezika „dolina dvaju jezera“ zbog svog spektakularnog krajolika, bogate povijesti, arheologije i bogatog životinjskog svijeta, ostavlja bez daha.

Na kraju, sudionici su predstavili svoje primjere dobre prakse, kao i naučeno tijekom tečaja uz planiranje načina dijeljenja stečenih znanja i vještina u svojim školama.

Svi sudionici posebno je istaknuli europsku dimenziju tečaja, razmjena iskustava i primjera dobre prakse te upoznavanje kolega iz cijele Europe radi mogućih budućim projekata, kao najvažnije postignuće mobilnosti.

Marinela Bušelić

Pročitajte još

Learning Mobility of Individuals

Learning Mobility of Individuals

Learning Mobility of Individuals U sklopu programa mobilnosti Europske Unije naziva „Learning Mobility of Individuals – School education, Adult education and Vocational education and training“ koji se realizirao zahvaljujući Erasmus akreditaciji u strukovnom...

FINANCIJSKA IZVJEŠĆA

[fbdl setting='{"request":{"pagination":{"current":1,"limit":50},"search":"","orderBy":"post_title","orderType":"DESC","selectedFolder":"48"},"title":"FINANCIJSKA...

Skip to content