Datum objave: 27. studenoga 2023.
Kategorija: Vijesti

Učenici Strukovne škole u Makarskoj zajedno s gradskom knjižnicom i Centrom izvrsnosti otkrivaju riznicu zavičajne baštine Makarskog primorja.
Učenici Srednje strukovne škole u Makarskoj u sklopu nastave iz Hrvatskog jezika i Povijesti sudjelovali su u edukativnom predavanju o pričama, legendama i predajama Makarskog primorja koju je vodio knjižničar Gradske knjižnice Makarska, aktivni sakupljač baštine te pisac, Marino Srzić. Ovaj događaj dio je šireg Erasmus+ projekta koji je usmjeren na suradnju s lokalnim institucijama i poticanju raznolikosti izvannastavnih aktivnosti te je ujedno i dio odobrenog projekta od strane Centra izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije pod nazivom Riznica zavičaja koju provode profesorice Matea Maslać i Anita Zelić Tomaš.
Cilj posjeta knjižnici knjižnici bio je proširiti horizonte učenika kroz upoznavanje s bogatom baštinom područja iz kojeg dolaze. Knjižničar Marino Srzić, učenicima s učenicima je podijelio priče koje nisu samo ispričane već su i duboko ukorijenjene u povijest i tradiciju Makarskog primorja. Učenici su imali priliku čuti priče o vješticama, vukodlacima, morama, ali i predaje o etimologiji njihovih prezimena i toponimima mjesta iz kojih dolaze. Učenici su priče i zapisivali te će iste u drugoj fazi projekta snimiti storytelling metodom u obliku filma.
Osim stjecanja znanja o usmenoj književnosti i povijesnim prilikama koje su na istu utjecale, učenici su imali priliku razviti i druge vještine. Suradnja s lokalnim institucijama poput gradske knjižnice, pružila im je uvid u različite aspekte njihove zajednice.
Izvannastavne aktivnosti integrirane i povezne s temama predviđenim predmetnim kurikulumom imaju važnu ulogu u obrazovanju. Osiguravaju to da učenici nisu samo pasivni sudionici nastavnog procesa koji sjede u učionicama, već i aktivno sudjeluju u širem društvenom kontekstu. Na ovaj način obrazovni sustav postaje dinamičniji i prilagođeniji stvarnim potrebama učenika.
Ovaj posjet samo je jedan od mnogih koraka prema ostvarivanju ciljeva predviđenih našim Erasmus+ projektima. Njegova važnost ogleda se ne samo o stjecanju odgojno-obrazovnih ishoda predviđenih predmetnim kurikulumima nego osigurava to da obrazovanje u našoj školi postaje most koji povezuje različite svjetove i otvara vrata budućnosti obrazovanja s raznolikošću pristupa kao ključnim elementom.

prof. Anita Zelić Tomaš

Pročitajte još

Dani medijske pismenosti – Dezinformacije u eri novih medija

Dani medijske pismenosti – Dezinformacije u eri novih medija

Učenici 1. i  2. razreda zanimanja turističko-hotelijerski komercijalist s nastavnicom Marinelom Bušelić sudjelovali su u različitim aktivnostima, kojima su i ove godine u našoj školi obilježeni Dani medijske pismenosti. Dani medijske pismenosti projekt su Agencije za...

Preobrazba 2.0. ili kako je Grgur postao viralan

Preobrazba 2.0. ili kako je Grgur postao viralan

Kad se književna klasika spoji sa suvremenom tehnologijom, nastaje pravo čudo! Upravo se to dogodilo u literarnom radu Preobrazba 2.0. ili kako je Grgur postao viralan učenice 3. L razreda Angeline Harčević. Njezina kratka priča izabrana je među 20 najboljih...

Humanitarna akcija “Za obrok i znanje kroz malo odricanje”

Humanitarna akcija “Za obrok i znanje kroz malo odricanje”

"Za obrok i znanje kroz malo odricanje" Humanitarna akcija provedena je s ciljem pomoći djeci u Zambiji koja nemaju pristup osnovnoj prehrani i obrazovanju. Naša je inicijativa bila prikupljanje sredstava koja će omogućiti školsku prehranu djeci, čime im se daje...

Skip to content