Datum objave: 8. ožujka 2024.
Kategorija: Vijesti
Obilježavanje Međunarodnog dana turističkih vodiča

Prošle godine obilježili smo Međunarodni dan turističkih vodiča organizacijom radionice storytellinga u turizma „Ispričaj mi priču“ za učenike programa turističko-hotelijerski komercijalist. Radionicu je organizirala profesorica Marinela Bušelić, a vodila je gospođa Agata Ravlić, licencirani turistički vodič šest hrvatskih županija i grada Zagreba i interpretatorica baštine Europe Heritage. Tom prigodom dogovorili smo kako ćemo naučeno provjeriti u praksi organizacijom gradske ture uz interpretatoricu baštine.

Dogovoreno – realizirano. Zahvaljujući gospođi Agati, inače sudionici projekta Dalmacija storytelling destinacija i predsjednici Udruge turističkih vodiča Makarske rivijere i Zabiokovlja, Međunarodni dan turističkih vodiča obilježili smo ove godine na način da su naši učenici s profesoricom nakratko postali turisti u vlastitom gradu.

Razgled je započeo posjetom Centru za posjetitelje Turističke zajednice grada Makarske, pri čemu nas je gospođa Agata uvela u čarobni svijet Biokova, mirisa, boja i zvukova i spoja mora i planine i neizostavne makarske bure.

Korak po korak, naše „putovanje“ nastavljeno je duž makarske rive do spomenika turistu, koji je, uz vještinu uključivanja publike u interpretaciju baštine, postao više od brončanog spomenika – postao je simbol dobrodošlice i otvorenosti koju Makarska pruža svojim posjetiteljima.

Završetak gradske ture na Kačićevom trgu obuhvatio je povijest trga uz lokalne legende i anegdote i povijesne ličnosti koje povezuje ovaj trg.

Treba napomenuti da nas je interpretatorica baštine dočekala u tradicionalnoj makarskoj nošnji, a stavljajući učenike u uloge turista uspjela je stvoriti atmosferu interaktivnosti i autentičnosti. Njezina uloga nije bila samo voditi nas kroz naš grad, nego nas podsjetiti na važnost očuvanja materijalne i nematerijalne kulturne baštine, a zahvaljujući vještini prenošenja emocija i značenja svake lokacije koju smo posjetili, svi smo se osjećali kao dio te priče.

Na kraju je još jednom naglašena važnost storytellinga u turizmu. Svaki turist koji dolazi u neku destinaciju želi iskusiti nešto posebno, čudesno i edukativno, upoznaje ljude, hranu, proizvode, a sve to može biti izvor dobre priče u turizmu. Dobre priče nema ni bez dobrog interpretatora koji treba imati vrhunske jezične, komunikacijske, edukacijske i animacijske vještine.

Sve smo to vidjeli i čuli od gospođe Agate Ravlić, uživali smo u njenoj interpretaciji, i radujemo se nekim novim pričama iz „našeg malog mista“.

Marinela Bušelić

Pročitajte još

Dani medijske pismenosti – Dezinformacije u eri novih medija

Dani medijske pismenosti – Dezinformacije u eri novih medija

Učenici 1. i  2. razreda zanimanja turističko-hotelijerski komercijalist s nastavnicom Marinelom Bušelić sudjelovali su u različitim aktivnostima, kojima su i ove godine u našoj školi obilježeni Dani medijske pismenosti. Dani medijske pismenosti projekt su Agencije za...

Preobrazba 2.0. ili kako je Grgur postao viralan

Preobrazba 2.0. ili kako je Grgur postao viralan

Kad se književna klasika spoji sa suvremenom tehnologijom, nastaje pravo čudo! Upravo se to dogodilo u literarnom radu Preobrazba 2.0. ili kako je Grgur postao viralan učenice 3. L razreda Angeline Harčević. Njezina kratka priča izabrana je među 20 najboljih...

Humanitarna akcija “Za obrok i znanje kroz malo odricanje”

Humanitarna akcija “Za obrok i znanje kroz malo odricanje”

"Za obrok i znanje kroz malo odricanje" Humanitarna akcija provedena je s ciljem pomoći djeci u Zambiji koja nemaju pristup osnovnoj prehrani i obrazovanju. Naša je inicijativa bila prikupljanje sredstava koja će omogućiti školsku prehranu djeci, čime im se daje...

Skip to content