Datum objave: 28. travnja 2025.
Kategorija: Vijesti

Učenici 1. i  2. razreda zanimanja turističko-hotelijerski komercijalist s nastavnicom Marinelom Bušelić sudjelovali su u različitim aktivnostima, kojima su i ove godine u našoj školi obilježeni Dani medijske pismenosti.

Dani medijske pismenosti projekt su Agencije za elektroničke medije i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku, koji se u suradnji s brojnim partnerima i pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija i Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih  provodi svake godine od 2018.

Ove godine održani su 8. Dani medijske pismenosti, od 7. do 13. travnja 2025., a u našoj školi brojne aktivnosti održane su i u tjednima poslije toga. U fokusu je ovoga puta bilo osvještavanje djece i mladih o digitalnom otisku kojega stvaraju svojim aktivnostima na internetu i društvenim mrežama, kao i edukacija o dezinformacijama i važnosti provjeravanja informacija. U skladu s glavnom ovogodišnjom temom bile su i aktivnosti u kojima su sudjelovali naši učenici.

Središnji događaj obilježavanja Dana medijske pismenosti u našoj školi bila su dva online predavanje „Dezinformacije u eri novih medija“ koje su za naše učenike održale stručnjakinje iz Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu, gospođe Veronika Novoselac i Nika Baić. Društvo za komunikacijsku i medijsku kulturu je udruga čiji je cilj sustavna edukacija o medijima i kritičkom korištenju medijskih sadržaja.

Predavačice su svoja interaktivna predavanja započele zanimljivim činjenicama o dezinformacijama, nastavile su s kratkim kvizom kojim su provjerile koliko naši učenici poznaju načine kreiranja i dijeljenja dezinformacija, a nakon toga predstavljen je niz stvarnih primjera kojima su prikazani oblici informacijskih poremećaja u kojemu je teško razlikovati vjerodostojnu od obmanjujuće ili lažne informacije. Posebno zanimljivi su bili primjeri manipulirajućih sadržaja i sadržaja kojima se mijenja izvorni kontekst, danas često korišteni kod online influencera.

Na kraju su s učenicima podijeljeni koraci u provjeri vjerodostojnosti informacija, a odnose se na provjeru podrijetla i autora objavljenog sadržaja, provjeru datuma i mjesta nastanka sadržaja, kao i motivacije nastanka i dijeljenja sadržaja.

U opuštenoj atmosferi učenici su imali priliku izraziti svoje mišljenje i postavljati pitanja vezana uz temu predavanja.

Tijekom trajanja Dana medijske pismenosti održale su se i radionice s učenicima s temama Dezinformacije i lažne vijesti i Kako se kompanije koriste našim podatcima. Kao uvod u radionice učenicima su prikazani edukativni videozapisi Što su dezinformacije, Vrste dezinformacija, Kako se dezinformacije šire, Kako provjeriti informacije i Što su veliki podatci (Big Data). Nakon provedenih radionica učenici su samostalno istraživali temu dezinformacija, nakon čega su pripremljeni materijali za izložbu Dezinformacije i lažne vijesti.

Marinela Bušelić

Pročitajte još

Preobrazba 2.0. ili kako je Grgur postao viralan

Preobrazba 2.0. ili kako je Grgur postao viralan

Kad se književna klasika spoji sa suvremenom tehnologijom, nastaje pravo čudo! Upravo se to dogodilo u literarnom radu Preobrazba 2.0. ili kako je Grgur postao viralan učenice 3. L razreda Angeline Harčević. Njezina kratka priča izabrana je među 20 najboljih...

Humanitarna akcija “Za obrok i znanje kroz malo odricanje”

Humanitarna akcija “Za obrok i znanje kroz malo odricanje”

"Za obrok i znanje kroz malo odricanje" Humanitarna akcija provedena je s ciljem pomoći djeci u Zambiji koja nemaju pristup osnovnoj prehrani i obrazovanju. Naša je inicijativa bila prikupljanje sredstava koja će omogućiti školsku prehranu djeci, čime im se daje...

Marina Pavčić @ WorldSkills Croatia

Marina Pavčić @ WorldSkills Croatia

Marina Pavčić @ WorldSkills Croatia Postoji zemlja u kojoj su nogometne arene u raspadu, ne grade se nove, ... igrači se uče driblinzima preskačući po kamenju trčeći za kozama ... i onda postanu svjetski doprvaci.Postoji škola koju se "zaboravlja" kod ulaganja, pa...

Skip to content