Učenici 1. i 2. razreda zanimanja turističko-hotelijerski komercijalist s nastavnicom Marinelom Bušelić sudjelovali su u različitim aktivnostima, kojima su i ove godine u našoj školi obilježeni Dani medijske pismenosti.
Dani medijske pismenosti projekt su Agencije za elektroničke medije i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku, koji se u suradnji s brojnim partnerima i pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija i Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih provodi svake godine od 2018.
Ove godine održani su 8. Dani medijske pismenosti, od 7. do 13. travnja 2025., a u našoj školi brojne aktivnosti održane su i u tjednima poslije toga. U fokusu je ovoga puta bilo osvještavanje djece i mladih o digitalnom otisku kojega stvaraju svojim aktivnostima na internetu i društvenim mrežama, kao i edukacija o dezinformacijama i važnosti provjeravanja informacija. U skladu s glavnom ovogodišnjom temom bile su i aktivnosti u kojima su sudjelovali naši učenici.
Središnji događaj obilježavanja Dana medijske pismenosti u našoj školi bila su dva online predavanje „Dezinformacije u eri novih medija“ koje su za naše učenike održale stručnjakinje iz Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu, gospođe Veronika Novoselac i Nika Baić. Društvo za komunikacijsku i medijsku kulturu je udruga čiji je cilj sustavna edukacija o medijima i kritičkom korištenju medijskih sadržaja.
Predavačice su svoja interaktivna predavanja započele zanimljivim činjenicama o dezinformacijama, nastavile su s kratkim kvizom kojim su provjerile koliko naši učenici poznaju načine kreiranja i dijeljenja dezinformacija, a nakon toga predstavljen je niz stvarnih primjera kojima su prikazani oblici informacijskih poremećaja u kojemu je teško razlikovati vjerodostojnu od obmanjujuće ili lažne informacije. Posebno zanimljivi su bili primjeri manipulirajućih sadržaja i sadržaja kojima se mijenja izvorni kontekst, danas često korišteni kod online influencera.
Na kraju su s učenicima podijeljeni koraci u provjeri vjerodostojnosti informacija, a odnose se na provjeru podrijetla i autora objavljenog sadržaja, provjeru datuma i mjesta nastanka sadržaja, kao i motivacije nastanka i dijeljenja sadržaja.
U opuštenoj atmosferi učenici su imali priliku izraziti svoje mišljenje i postavljati pitanja vezana uz temu predavanja.
Tijekom trajanja Dana medijske pismenosti održale su se i radionice s učenicima s temama Dezinformacije i lažne vijesti i Kako se kompanije koriste našim podatcima. Kao uvod u radionice učenicima su prikazani edukativni videozapisi Što su dezinformacije, Vrste dezinformacija, Kako se dezinformacije šire, Kako provjeriti informacije i Što su veliki podatci (Big Data). Nakon provedenih radionica učenici su samostalno istraživali temu dezinformacija, nakon čega su pripremljeni materijali za izložbu Dezinformacije i lažne vijesti.
Marinela Bušelić